Świadomie kierując marką osobistą istotne jest zrozumienie jaka jest nasza naturalna osobowość. Żyjemy w społeczeństwie, gdzie ekstrawersja jest dobrze postrzegana i promowana, przez co introwersja została „zakrzyczana”. Wartość nie tkwi jednak w osobowości, ale w umiejętności korzystania ze swoich mocnych stron zarówno będąc introwertycznym, jak i ekstrawertycznym. Bycie introwertykiem oznacza, że ​​masz wiele mocnych stron, z których możesz świadomie korzystać przy budowie marki osobistej. Poniżej 15 sposobów jak komfortowo budować markę osobistą w sieci będąc introwertykiem.

1. Wywiady

Jako osoba, która nie lubi dużo mówić, ale świetnie słucha i lubi się uczyć, przeprowadzaj wywiady z innymi osobami jako świetny sposób na rozszerzenie marki w mediach społecznościowych. Najważniejsze jest zadawanie wnikliwych pytań, aby jak najlepiej wykorzystać spotkanie. Dodatkową korzyścią jest to, że dzięki wywiadom masz treść z którą możesz pracować w różnych formach. Wywiady dają świetne możliwości prezentacji Twojej wiedzy i zainteresowania tematem, a spotkanie 1:1, to ulubiona forma spotkania introwertyka

2. Udostępniaj informacje które wiesz i są dla Ciebie interesujące

Kluczem do budowania marki w sieci jest konsekwentne dzielenie się czymś cennym. Jaką wartość możesz dać? Jakie tematy znasz wyjątkowo dobrze? Z czego chcesz być znany? Wybierz kilka różnych filarów treści, opracuj plan konsekwentnego udostępniania treści na te tematy, wybierz platformy mediów społecznościowych komfortowe dla Ciebie, a następnie opracuj swoją markę wokół swoich ulubionych tematów.

3. Twórz bogate w informacje treści

Nie ma powodu, dla którego introwertycy nie mieliby być tak skuteczni jak ich bardziej otwarci koledzy w mediach społecznościowych. W rzeczywistości media społecznościowe to świetna przestrzeń dla osób, które nie czują się komfortowo na konferencjach i spotkaniach. Być może nie jesteś zainteresowany transmisją na żywo i ciągłym tweetowaniem, ale jako rozważna i metodyczna osoba możesz tworzyć i opracowywać bogate w informacje treści, które stanowią prawdziwą wartość dla twojej społeczności.

4. Wykorzystaj cyfrowy bufor na swoją korzyść

Internet jest idealny dla introwertyków, ponieważ eliminuje największe obawy w kontaktach osobistych. Wykorzystaj to na swoją korzyść, starannie opracowując tweety, posty na blogach, a nawet filmy, które są starannie przemyślane i z wyprzedzeniem zaplanowane- lub nawet spontaniczne, jeśli próbujesz coś chcesz uchwycić w czasie rzeczywistym. Użyj bufora cyfrowego na swoją korzyść.

5. Skoncentruj uwagę na produkcie, a nie na sobie

Introwertycy nie lubią mówić o sobie, więc skup uwagę na temacie, produkcie, czy usłudze i na tym, jak pomoże to zmienić życie osobom z Twojej społeczności. W ten sposób uwaga nie skupia się na tobie jako jednostce, ale zostaje skierowana na twoje działania i osiągnięcia.

6. Odpowiadaj na pytania na Twitterze i Quorze

Rozumiem, że introwertyk może nie chcieć publikować pewnych rzeczy w mediach społecznościowych przez cały dzień. Odpowiedzi na pytania to świetny sposób, aby pozostać zaangażowanym w media społecznościowe bez rozpoczynania zbyt wielu rozmów. Rozpocznij aktywność w Quorze i korzystaj z zaawansowanych opcji na Twitterze, aby znaleźć wątki ze swojej branży.

7. Wykorzystaj swoje umiejętności słuchania

Podczas gdy większość introwertyków jest prawdopodobnie ostatnią osobą, która wskoczy na scenę, są jednak świetnymi i uważnymi słuchaczami. Umiejętność skutecznego słuchania i szukania wskazówek, które mogłyby wskazywać na dobre treści lub możliwości dzielenia się, to świetny sposób na budowanie silnego zaangażowania w markę. Introwertycy cenią intymność, a to jest okazja, aby Twoja marka była bardziej autentyczna.

8. Korzystaj z pomocy innych osób

Posiadanie właściwych osób wokół siebie, wpływowych, czy rzeczników marki, korzystnie wpływa na komunikację, bo to oni budują Twoją markę, dzięki czemu możesz cieszyć się zza kulis, gdy mówią w Twoim imieniu. Mogą również zwiększyć Twoją wiarygodność w znacznie szybszym tempie.

9. Współpracuj z witrynami, z którymi czujesz się komfortowo

Jednym z lepszych sposobów, dla introwertyka w budowaniu marki w mediach społecznościowych, jest współpraca z kilkoma witrynami publikującymi treści, z którymi czujesz się dobrze i kilkoma pasującymi do Twojej marki. Na przykład piszesz o prowadzeniu zdalnych zespołów dla punktów sprzedaży i świadomości konsumentów dla innych. Obie pasjonują do Ciebie i pomagają określać Twoją osobistą markę.

10. Użyj automatyzacji do publikacji postów

Użyj programu, który pomoże Ci zaplanować i załadować przygotowane wcześniej treści. Załaduj swoją bibliotekę postami i ustal harmonogram. Włącz publikowanie na autopilocie, aby nie mieć obaw i nie powstrzymywać się od opublikowania czegoś w ostatniej chwili.

11. Użyj ikonki lub awatara

Jeśli nie chcesz publikacji własnych zdjęć stwórz ikonkę lub awatara, aby się zdefiniować, dzięki czemu możesz zaprezentować swoją wizję siebie i czuć się komfortowo.

12. Pisz

Narastające w dzisiejszych czasach szaleństwo polega na korzystaniu z wideo, podcastów i innych ekstrawertycznych form komunikacji, ale to nie jedyne opcje. Długie posty są coraz częściej wykorzystywane na platformach takich jak Facebook. Pisanie to świetny sposób dla introwertyków na samodzielne myślenie, porządkowanie pomysłów i dzielenie się nimi ze światem w sposób, który nie jest wyczerpujący, a ukazuje głębię przemyśleń i ma ogromne możliwości.

13. Skoncentruj się na swoich treściach

Platformy społecznościowe zależą od technologii tworzenia, publikowania i udostępniania treści. Skoncentruj się na swoich treściach, a reszta znajdzie się na swoim miejscu. Bądź sobą i nie martw się o odkrywanie się. Te narzędzia pozwalają dzielić się tym, co chcesz ze światem – bez osobistej interakcji.

14. Pokaż głębokość i szerokość swojej wiedzy

Skoncentruj się na swojej wiedzy. Ekstrawertycy dominują w mediach społecznościowych. Jako introwertyk twoją siłą jest skupienie i umiejętność pozyskiwania informacji oraz doskonalenie umiejętności. Dzięki temu możesz być bardziej autentyczny, kiedy mówisz o rzeczach, w których jesteś dobrze zaznajomiony. W sferze mediów społecznościowych mów o tym, co wiesz, i bądź w tym najlepszy. W ten sposób Twoja wiedza będzie wzmacniała Twoją markę osobistą.

15. Bądź sobą

Niektóre z najbardziej udanych kanałów mediów społecznościowych są prowadzone przez samozwańczych kujonów / maniaków / introwertyków. Utrzymują swoją publiczność, będąc wiernymi temu, kim naprawdę są. Jeśli jesteś introwertykiem, ciesz się z tego. Bądź sobą i wykorzystaj swoje umiejętności w swoich treściach – autoironia to najprostszy sposób, by przekonać odbiorców swojej osobistej marki. Ponadto, jeśli jesteś introwertykiem, masz dobre towarzystwo!

A zatem jeśli budujesz markę osobistą będąc introwertykiem, to świetnie, ponieważ Twoje działania będą przemyślane i zaplanowane, a to droga do wiarygodnej i silnej marki. Pamiętaj o regeneracji we własnej przestrzeni i skupieniu bez zbędnych rozpraszaczy.

A jeśli chcesz skorzystać z pomocy przy budowie marki osobistej, zapraszam do współpracy.

Witaj, mam na imię Katarzyna, jestem strategiem marki, konsultantką marketingu, trenerem biznesu. Pomagam markom osiągać strategiczne cele, budować wiarygodność i reputację. Wdrażam kreatywne koncepcje w życie, tworząc wartościowe marki, spójne komunikacje oraz skuteczne strategie. Od 2004 roku współtworzę agencję komunikacji marketingowej MindWalk.