Branding produktu
Jest elementem polityki całej organizacji, strategią zainteresowania i angażowania. To budowanie atrakcyjnej, wiarygodnej i spójnej reputacji produktu lub usługi w opinii klientów. To budowanie atrakcyjnego, unikalnego i wyróżniającego się wrażenia produktu lub usługi, to spełnianie przez produkt lub usługę składanych obietnic.
Czym jest Branding produktu?
Budowanie marki produktu jest strategią długookresową i jest wynikową prowadzonej przez firmę polityki produktowej. Nazwa, logo, misja, wizja, komunikacja, wizerunek, a właściwie kombinacja tych elementów, których klienci używają do identyfikowania i różnicowania tego, co zamierzają kupić, jak spędzić czas, czy z czego skorzystać. Dobra marka powinna zapewniać jasny przekaz, zapewniać wiarygodność, emocjonalnie łączyć się z klientami, motywować kupującego i budować lojalność użytkowników.
Celem brandingu produktu jest zbudowanie atrakcyjnej, wiarygodnej i spójnej reputacji produktu lub usługi w opinii klientów aktualnych, byłych i przyszłych.
Dla kogo?
Przedsiębiorcy i właściciele firm
Kiedy budujesz lub modyfikujesz produkt lub usługę i Twoim celem jest stworzenie silnej i stabilnej marki.
Managerowie Produktu
Kiedy jesteś specjalistą dbającym i zarządzającym marką produktu lub usługi wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Tworzysz i jessteś współodpowiedzialny za strategie produktu lub usługi.
Managerowie zarządzający
Kiedy jesteś odpowiedzialny za sukces organizacji i zarządzasz marką firmy oraz nadzorujesz strategie marek wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji, jest to szczególnie ważne w kontekście wyników finansowych firmy
Managerowie marketingu i komunikacji
Kiedy jesteś odpowiedzialny za komunikację produktu lub usługi i sukces marketingowy marki.
Jak wygląda proces?
Audyt zewnętrzny i wewnętrzny
Punktem wyjścia i podstawą przygotowania optymalnej strategii brandingu jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego oraz wewnętrznego marki. Przyjrzenie się aktualnej sytuacji, zweryfikowanie bieżących założeń i wartości. Przeprowadzenie analiz i badań marki w otoczeniu.
Wdrożenie i bieżąca weryfikacja
Wdrożenie strategii wymaga bieżącego wsparcia i realizacji kolejnych działań, sprawna koordynacja stanowi o powodzeniu projektu. Ten etap jest istotny w dbałości o spójność marki i budowanie wiarygodności. Istotnym elementem jest również ciągła weryfikacja i wprowadzanie ewentualnych modyfikacji w pierwotnym planie.
Konsultacje i warsztaty
Kolejnym etapem pracy z marką jest seria konsultacji i warsztatów, które są bezpośrednią pracą z marką na podstawie weryfikacji przeprowadzonej w punkcie pierwszym. To wypracowanie modelu i architektury marki, które będą zgodne z przekonaniami i wartościami marki.
Wytyczenie celów i opracowanie strategii
Przechodząc do celów, a po etapie warsztatowym wiadome będzie jakie cele ma marka w najbliższym i dalszym czasie. Opracujemy je i zaplanujemy w czasie, aby były zdefiniowane, określone i osiągalne. Cele są miejscem w którym marka ma znaleźć się w określonym czasie. Opracowana strategia dla marki określi sposoby i drogę do ich osiągnięcia.
Pomagam w budowaniu marki produktu
Stwórz potencjał marki
Silna marka firmy oparta jest na fundamentach zbudowanych z wartości, jest wiarygodna i budzi zaufanie. Jej podstawą jest jakość,
a wizerunek istotnym elementem stanowiącym odzwierciedlenie marki
w umysłach odbiorców. Jest sumą i uproszczeniem wielu skojarzeń
i informacji, odczuć i domysłów, jakie odbiorca posiada na temat marki
w danym momencie.
Budowanie silnej marki, to wydobycie i poinformowanie otoczenia o wszystkim tym, co w produkcie lub usłudze najlepsze.
Jeśli:
Tworzysz od podstaw strategię dzialania marki produktu lub usługi
Porządkujesz i planujesz zmiany marki produktu lub usługi
Zmieniasz lub rozwijasz profil marki w branży i modyfikujesz strategię marki lub portfela marek
Budujesz spójną komunikację z klientami, odbiorcami marki produktu
Reputacje marki produktu lub usługi jest niezgodna z Twoimi oczekiwaniami
Zamierzasz dotrzeć do większj liczby klientów z produktem lub usługą
Potrzebujesz wsparcia w bieżącym zarządzaniu marką produktu lub usługi
Mieć, czy nie mieć?
Pytanie nie brzmi już, czy tworzyć markę produktu, ale czy decydujesz się mieć kontrolę nad procesem jej budowania i wzmacniania, aby została zdefiniowana zgodnie z celami, wartościami i kierunkiem planowanego rozwoju?
Dlaczego wybrać współpracę ze mną?
Mam na imię Katarzyna, moja droga zawodowa od dwudziestu lat związana jest
z zarządzaniem projektami kreatywnymi, marketingowymi, a przede wszystkim brandingiem. Doświadczenie zawodowe zbierałam współpracując głównie z korporacjami
i przedsiębiorcami. Jestem strategiem marek, konsultantką marketingu, trenerem biznesu. Od 2004 roku współtworzę agencję komunikacji marketingowej MindWalk.
Pasjonuje mnie budowanie marek osobistych, produktowych i firmowych, wdrażanie kreatywnych koncepcji w życie.
i wizerunek. Uczę jak idee przekładać na działania i efekty, aby czerpać z nich realne korzyści. Jak wzbudzać i tworzyć emocje sprzedające marki.
Jestem przedsiębiorcą z kilkunastoletnim doświadczeniem
Jestem niezależną certyfikowaną specjalistką
Tworzę indywidualne i spersonalizowane oferty
Doskonale znam kulturę organizacyjną środowisk korporacyjnych
Buduję poufne i profesjonalne warunki współpracy
Skutecznie łączę kreatywność i produktywność
Misja
Pomagam osobom, markom
i firmom osiągać strategiczne cele, budować wiarygodność
i zaufanie
Wizja
Wykorzystując doświadczenie i wiedzę dostarczam klientom korzyści biznesowe
i strategiczne czynniki ich przewagi konkurencyjnej.
Konsekwentnie inwestuję w wiedzę i rozwój, koncentrując się na obszarach kluczowych kompetencji. Tworzę kulturę innowacji marki.
Wartości
Spójność i wiarygodność,
Lojalność i odpowiedzialność
Szczęście i bezpieczeństwo
Zalety budowania
marki
Popularne pytania
Czy potrzebuję budować markę produktu?
Oczywiście, upewnij się, że Twoja marka komunikuje otoczeniu to, co chcesz, pozostaje spójna i wiarygodna. Jeśli chcesz aby marka była widoczna dla obecnych i potencjalnych klientów. Produkty lub usługi z silną marką budują społeczność, która staje się najlepszymi ambasadorami swoich marek produktowych. Aby zwiększyć wiarygodność, zaufanie i trwałą obecność w świadomości klienta wiarygodna marka firmy jest niezbędna.
Od czego zacząć budowanie marki firmy?
Pełna analiza zewnętrzna i wewnętrzna aktualnej sytuacji marki jest punktem wyjścia do dalszych działań w pracy nad marką. A jeśli chcesz wzmocnić markę firmy i od razu uzyskać efekt, internet jest najlepszym miejscem na rozpoczęcie. Rejestracja bądź uporządkowanie profili w witrynach sieciowych online, jest stosunkowo szybkim i prostym rozpoczęciem procesu budowania marki firmy.
Jakie są zalety budowania marki firmy?
Podstawowe zalety to:
- Większa koncentracja i ukierunkowanie w środowisku biznesowym
- Odróżnienie się od konkurencji
- Zwiększenie rozpoznawalności w środowisku branżowym
- Dotarcie do odbiorców i budowanie zaufanie
- Rozwój marki nawet w okresach spowolnienia branży
- Rozwój pozycji firmy w otoczeniu
Czy budowa marki firmy zajmie dużo czasu?
Świadome i zintegrowane zarządzanie marką firmy jest procesem na który ilość zaangażowanego czasu przekłada się na efekty. Jak każda nowa dyscyplina, dopóki nie poznamy dokładnie jej technik, angażuje czas. Ilość tego czasu jest bardzo indywidualna i możliwa do określenia po przeprowadzeniu analizy w jakim miejscu marka jest dziś i dokąd zmierza w przyszłości.
Nowości i Posty
Jak budować marki, kiedy świat jest w BANI?
NIEPEWNOŚĆ towarzyszy nam od wielu lat i jeszcze niedawno żyliśmy w czasach VUCA przepełnionych nieprzewidywalnością, zmiennością w złożoności procesów i zależności, w niejednoznacznie określonej rzeczywistości (VUCA – Volatility, Uncertainty, Complexity,...
Strategia w biznesie
Miałam ostatnią rozmowę z potencjalnym klientem. Prezes spory i spółki na dynamicznie rozwijającym się rynku. Planuje ekspansję swojej marki na rynki zagraniczne. Wiele opowiadał o swojej wizji sprzedaży, o produkcie, o dotychczasowych działaniach. Wiedział sporo, co...
Jak kierować marką w kryzysie
Jakie działania podejmować, kiedy markę dotyka kryzys? W ostatnim czasie jesteśmy świadkami kilku spektakularnych kryzysów marek osobistych. I niezależnie, czy kryzys dotyczy marki osobistej, firmowej, czy produktowej w takiej sytuacji należy wdrożyć strategię...
Dlaczego należy poszukiwać Insightów konsumenckich
Czym jest Insight Konsumencki? Z jednej strony to bardzo oczywista, prosta (w teorii) i jednocześnie niezwykle trudna (w praktyce) obserwacja zachowań klienta. Odgrywają one kluczowe znaczenie i są niezbędne dla większości działań marketingowych (Insight Marketing),...
Logo, to nie marka
Kiedy rozpoczynamy pracę z klientem nad marką, zdarza się, że jego myśli w pierwszej kolejności kierują się na opracowanie logo. Forma graficzna, która ma prezentować jego markę światu staje się kwintesencją pracy nad marką. No ale nie tędy droga, bo logo, to nie...
KPI’s – wartość klienta w czasie (CLTV)
Czy znasz sytuację w której będąc przez długi okres czasu lojalnym klientem zwracasz się do firmy, z prośbą o pomoc w rozwiązaniu Twojego problemu, a w odpowiedzi słyszysz, że Twój problem ich nie interesuje i być może pomogą, ale lepiej, żebyś sam to załatwił? Wrrr …...
Generalista czy specjalista: jaką drogę wybrać dla marki osobistej?
Większość zasad pracy nad marką zakłada z góry, że skupisz się na niszy. Jest to sposób na wyróżnienie się w branży oraz rozwój i wiedza w ściśle określnym profilu. Jednak, czy jest to droga dla Ciebie w aktualnym momencie Twojej kariery? Poświęciłeś czas, aby...
Jak sprawdzać skuteczność swoich działań marketingowych?
Kiedy przystępujesz do planowania działań marketingowych, potrzebujesz określić w jaki sposób będziesz sprawdzać skuteczność ich realizacji. Określasz wtedy KPI’s (Key Performance Indicators) informacje, które pozwalają zmierzyć, czy i w jakim stopniu określony cel...
Od czego zacząć budowę marki osobistej specjalisty
„Redd Bull doda Ci skrzydeł” zachęca nas do działania, Apple rzuca światu wyzwanie „Myśl inaczej”. Nike motywuje do ćwiczeń ludzi, bez względu na wiek, płeć czy poziom sprawności fizycznej „Po prostu zrób to”. Z biegiem lat te rozpoznawalne hasła przekształciły się w...
Persona – niezbędne narzędzie przy budowaniu marki
PO CO MI TO? Kiedy planujesz komunikować się z klientem, persona to archetyp użytkownika, który kumuluje w sobie cechy, umiejętności, potrzeby czy cele indywidualnych osób. Dzięki niej pracując nad nowym produktem czy usługą widzisz zawsze tę jedną, konkretną...
Magia słowa w komunikacji
Czystą przyjemność sprawia mi czytanie lub słuchanie dobrych przekazów reklamowych. Gra słów, poprawność stosowanego języka, skojarzenia, zagadka, to wszystko sprawia, że czuję szacunek dla marki, autorów i bawi mnie to. Zwiększa też moje odczucia do marki i...
Znaczenie spójności marki: 7 kluczowych sposobów dbania o spójność
Co to jest spójność marki i dlaczego jest ważna pisałam już tutaj. Spójność marki to wzorzec ekspresji, który wpływa na to, co ludzie myślą o Twojej firmie. Im bardziej spójny przekaz, tym bardziej spójny jest Twój branding - czy to za pomocą słów, projektu, oferty...
Dlaczego ważna jest spójność w komunikacji?
Po co komu spójność komunikacji i dlaczego jest ważna, przecież to cudowne i takie kreatywne realizować każdą reklamę, komunikat, czy materiał w innej stylistyce, kolorach, oprawie. I tak w późniejszym czasie pojawia się rozczarowanie, że oto wydany budżet nie...
Jak budować reputację marki
Pomyśl, ile różnych marek i opinii o nich masz w głowie. Jakie skojarzenia, pragnienia czy niechęci przychodzą Ci na myśl, kiedy przywołujesz ich nazwy. Albo inaczej, jakie marki pojawiają się kiedy myślisz o bezpiecznym aucie, zdrowej żywności, nowych butach. Twój...
Reputacja marki
Kto z nas nie słyszał powiedzenia „stracić twarz”. Metafora tyczy się utraty reputacji, jakie budzi skojarzenia - wstydu, zakłopotania, obawy, strachu upokorzenia. Podobnie jest w przypadku marki. Reputacja jest wszystkim tym, co marka zbudowała w umysłach swoich...
10 niezbędnych kroków w budowie marki osobistej eksperta.
10 niezbędnych kroków w budowie marki osobistej eksperta.
Jeśli więc dopiero zaczynasz swoją drogę świadomego budowania marki osobistej 10 poniższych wskazówek jest dla Ciebie kierunkiem i punktem wyjścia na drodze do zbudowania silnej marki osobistej.
Jakie korzyści płyną z budowania marki osobistej?
Świadomie budowana marka osobista jest oczywistą potrzebą dla specjalistów, bez względu na formę zatrudnienia oraz rodzaj działalności. Nie jest to jednorazowa akcja, a długotrwały proces, który odpowiednio zaplanowany prowadzi do realizacji wyznaczonych celów.
Strategia marketingu w dobie kryzysu
Czas kryzysu jest czasem rewizji strategii marketingowej. Badanie IQS z 17-19 marca 2020 wskazuje, że większość Polaków obawia się redukcji etatów, obniżki wynagrodzeń i bankructw pracodawców. Problemy biznesu będą miały odzwierciedlenie w podejmowaniu decyzji przez...
Konferencja Slow Business Online
W dniach 23-26 marca odbędzie się trzecia edycja marketingowej konferencji online organizowanej przez Grażynę Pawtel-Lorente, tym razem w całości poświęcona idei Slow Businessu Online.
Jak komfortowo budować markę osobistą w sieci będąc introwertykiem w 15 krokach.
Świadomie kierując marką osobistą istotne jest zrozumienie jaka jest nasza naturalna osobowość. Żyjemy w społeczeństwie, gdzie ekstrawersja jest dobrze postrzegana i promowana, przez co introwersja została „zakrzyczana”. Wartość nie tkwi jednak w osobowości, ale w umiejętności korzystania ze swoich mocnych stron zarówno będąc introwertycznym, jak i ekstrawertycznym.
Audyt identyfikacji wizualnej marki w celu zachowania spójności
Większość nowych firm zaczyna od projektowania logo i wyraźnej tożsamości firmowej, która jest spójna we wszystkich wizualnych przekazach, publikacjach, drukach i grafikach. (W każdym razie w sytuacji idealnej taki jest cel). W miarę rozwoju, firmy często tracą...
Jaki jest cel przeprowadzania audytu marki?
Audyt marki jest planowaną weryfikacją jakie są efekty dotychczasowych działań marki w budowaniu jej wartości w opinii klientów. Jest zatrzymaniem w miejscu, aby zweryfikować realizację strategii marki i dalej narzędziem do podjęcia decyzji o zmianach strategii, wykorzystaniu pojawiających się okazji.
Wymiary brandingu i jego użyteczność w marketingu
„Cywilizacja jest uzależniona od znaków i systemów znaków, a umysłu ludzkiego nie da się oddzielić od przetwarzania znaków – może nawet umysłowość powinno się utożsamić z tego rodzaju przetwarzaniem” – Charles Morris Foundations of the Theory of Signs
Podsumowanie 2019 i wyzwania 2020 roku
Na fali podsumowań minionego roku, przeszła fala planów i przewidywania przyszłości. Na krótkie zebranie głównych wydarzeń w marketingu zebrałam się i ja. Przygotowałam zestawienie najważniejszych wydarzeń w marketingu 2019 oraz wymieniłam największe wyzwania przed jakimi stoimy w bieżącym roku.
Jak projektowanie podróży klienta staje się drogą do jego lojalności?
W idealnym świecie podróż, w której ludzie stają się lojalnymi klientami, jest prostym drogowskazem:
Zobacz produkt
Kup produkt
Użyj produktu
Powtórz działania
Rozpocznij dziś
Jeżeli chcesz ze mną pracować, masz więcej pytań lub potrzebujesz wsparcia w realizacji swoich celów, zapraszam Cię na bezpłatną, indywidualną konsultację. Sprawdzimy w czym mogę Ci pomóc. Napisz do mnie, skontaktuję się z Tobą i zaproponuję dogodny termin.